Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] wspomaganie ruszania pod górę

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] wspomaganie ruszania pod górę

    Godne autko Radości z jazdy życze

  • #2
    [O2] wspomaganie ruszania pod górę

    W instrukcji od O2 FL widziałem opis systemu "wspomagania ruszania pod górę" (jeżeli nachylenie przekracza 5% to po puszczeniu pedału hamulec trzyma jeszcze 2 sekundy), jest to wyposażenie opcjonalne.
    Czy taka funkcja występowała w O2 przed FL (w swojej instrukcji tego nie widzę :? ) ?

    pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      nie spotkałem się. najlepiej wspomagaj ręcznym :szeroki_usmiech
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz


      • #4
        Re: wspomaganie ruszania pod górę

        Zamieszczone przez Adam_Zd
        W instrukcji od O2 FL widziałem opis systemu "wspomagania ruszania pod górę" (jeżeli nachylenie przekracza 5% to po puszczeniu pedału hamulec trzyma jeszcze 2 sekundy), jest to wyposażenie opcjonalne.
        Czy taka funkcja występowała w O2 przed FL (w swojej instrukcji tego nie widzę :? )
        tak. występowała jako opcja.

        Komentarz


        • #5
          Adam_Zd, wystepowala, mam to u siebie. Pod lekka gorke to w zasadzie mnie to wkurza, przydalby sie przycisk dezaktywacji
          Marek



          Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
          Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez marbab
            przydalby sie przycisk dezaktywacji
            a to, to jest "na stałe" :?: :?: :?:
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz


            • #7
              w pasku można wyłączyć
              BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

              SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez szkoda
                a to, to jest "na stałe"
                no niestety, jedynie wyjac bezpiecznik, choc nie probowalem tego jeszcze.
                Marek



                Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez marbab
                  przydalby sie przycisk dezaktywacji
                  Albo czas najwyższy na hamulec elektromechaniczny.
                  DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez genesis
                    Albo czas najwyższy na hamulec elektromechaniczny.
                    o nie, to juz wole te HHC Reczny na przycisk to pomylka
                    Marek



                    Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                    Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                    Komentarz


                    • #11
                      ręczny na przycisk i pomarzyć o zimowych szaleństwach , a sama opcja ruszania pod górkę również bardziej jako gadżet niż pożyteczny wynalazek.
                      Skoda Octavia II Elegance BKC 1.9 77kW 105KM/240Nm
                      Skoda Octavia I Celebrate ASV 1.9 VP 81kW 110KM/235 Nm

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez lonerr
                        a sama opcja ruszania pod górkę również bardziej jako gadżet niż pożyteczny wynalazek
                        Pozyteczny tylko przy bardzo stromych i piaszczystych gorkach
                        Marek



                        Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                        Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez marbab
                          Zamieszczone przez lonerr
                          a sama opcja ruszania pod górkę również bardziej jako gadżet niż pożyteczny wynalazek
                          Pozyteczny tylko przy bardzo stromych i piaszczystych gorkach
                          lub dla kierowcow o "srednich umiejetnosciach" :wink:
                          tak mysle, ze moja zony byla by zachwycona

                          Komentarz


                          • #14
                            mam cos tamiego u siebie (autohold sie nazywa, ale dziala to z tego, co widze inaczej niz w skodzie) i powiem tak:
                            - co do spelniania funkcji przytrzymywania to ZAJEBIOZA podjezdzasz pod swiatla, zatrzymujesz sie i puszczasz hamulec, nie martwisz sie tym, ze zjedziesz etc, tak samo z gorki, pod gorke nie ma sie co martwic sie Ci auto zjedzie o milimetr. Minus tego jest taki, ze wolne zatrzymywanie sie czasami odbywa sie z lekkim szarpnieciem, tak jak ruszenie.... moze to nie jest jakies super szarpniecie, ale czuc kiedy hamulec jest spuszczany. Ofc da sie to wylaczyc przyciskiem lub w maxidocie.
                            -hamulec na przycisk, to gowno totalne, wole zdecydowanie wajche, co do szalenstw na lodzie to uzycie tego przycisku w trakcie jazdy powoduje zaciagniecie recznego (tak dlugo jak trzymasz przycisk) wiec jak sie czlowiek uprze to mozna zarzucic se tylem, ale 0 precyzji w tym.
                            Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

                            Komentarz


                            • #15
                              mam cos tamiego u siebie (autohold sie nazywa, ale dziala to z tego, co widze inaczej niz w skodzie) i powiem tak:
                              - co do spelniania funkcji przytrzymywania to ZAJEBIOZA podjezdzasz pod swiatla, zatrzymujesz sie i puszczasz hamulec, nie martwisz sie tym, ze zjedziesz etc, tak samo z gorki, pod gorke nie ma sie co martwic sie Ci auto zjedzie o milimetr. Minus tego jest taki, ze wolne zatrzymywanie sie czasami odbywa sie z lekkim szarpnieciem, tak jak ruszenie.... moze to nie jest jakies super szarpniecie, ale czuc kiedy hamulec jest spuszczany. Ofc da sie to wylaczyc przyciskiem lub w maxidocie.
                              Auto- hold do jazdy na co dzień jest marny, bo właśnie lekko blokuje ruszanie. Jest to na tyle zauważalne, że jak u siebie w aucie przypadkiem mi się to wcisnęło to od razu zauważyłem, że coś jest nie tak. Myślałem, że sprzęgło niedomaga.

                              -hamulec na przycisk, to gowno totalne
                              No i właśnie to jest dobre w ruszaniu pod górkę. Zwykle strome górki to jednorazowe ruszanie, w takim wypadku zaciągamy hamulec i z niego jadymy. Pożyteczne, nawet dla wprawnego kierowcy.

                              Zamieszczone przez palioza
                              co do szalenstw na lodzie
                              Ręczny nie służy do tego, żeby się nim ślizgać. Brać auto sportowe, tam na pewno nie pomyślą o elektrycznym rozwiązaniu. Przycisk ma stanowić wygodę. Minusem jest fakt, że jak komputerowi się coś umyśli to stoimy na środku drogi i czekamy na lawetę :diabelski_usmiech Nie mam zaufania za bardzo do takich zabawek, więc używam tylko wtedy, kiedy faktycznie muszę, a nie przy kazdym parkowaniu.
                              DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

                              Komentarz


                              • #16
                                hej: ja mialem takie wspomaganie ze hamulec sam trzymal na pagorku w Fiacie Punto, ktorego pozyczylem w czasie wakacji na Sycylii. i to bylo super rozwiazanie, ale mysle ze zalezy gdzie mieszkasz. bo na sycyclii to byly same gorki, miasteczka to te wloskie waskie uliczki , super strome podjazdy, tak ze czasem jak ruszalem to ulica miala taki spad ze przede mna asfalt byl wyzej mojej glowy . nie wiedzialem ze cos takiego w ogole montuja w samochodach i mysalem na poczatku... ze mi sie wydaje ze hamulec sam trzyma . nie wiem czy to mozliwe, ale w tym Punto to bylo chyba tak, ze trzymal do momentu nacisniecia gazu a nie przez okreslony czas.

                                Komentarz


                                • #17
                                  W zasadzie to tu gdzie mieszkam (Holandia) to górek za wiele nie ma, wszędzie płasko jak na stole. Za to jest dużo garaży wielopoziomowych, czasem zdarzy się że ktoś utknie na podjeździe i wtedy trzeba ruszyć gdzie jest bardzo stromo a za plecami cały ciąg samochodów więc nie ma miejsca na pomyłkę przy ruszaniu z ręcznego. W tej sytuacji taki gadżet by się przydał. Musze kiedyś sprawdzić, może mam taki wynalazek ale zawsze ruszam z ręcznego więc mogłem nawet nie zauważyć :szeroki_usmiech. Ja tam przywykłem do ruszania z ręcznego ale małżonka ma prawo jazdy od kilku miesięcy i jej mogło by się to przydać.
                                  Wiecie może jaki "hardware" jest potrzebny żeby ta opcja działała? Czy da się to włączyć np. przez CAN-a? Czytałem w instrukcji że ta opcja występuje tylko z ESP, mam wersję z ESP, ciekawe czy jeszcze coś jest potrzebne żeby to zadziałało.

                                  pozdr.

                                  [ Dodano: Sro 10 Mar, 10 19:33 ]
                                  jakieś pomysły w tej sprawie ?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    No ja też chętnie się dowiem co z HHC w FL - jakie wymagania co do sterowników bądź wyposażenia musi spełniać furka, żeby to mieć??
                                    Pozdrawiam,
                                    Michał

                                    Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      A jest ktoś z OCP, kto to ma?
                                      Pozdrawiam
                                      Marcin

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Ja mam cos takiego. Moim zdaniem przydatny dodatek.
                                        Jakos nigdy mi on nie przeszkadzal, a czasami pomaga (no moze nie jeste takim twardzielem ktory uwza ze tylko reczny jest do ruszania pod gorke a takie bajery to dla zony :szeroki_usmiech )
                                        To jest takie lekkie przytrzymanie chamulca na ostrzejszych wzniesieniach, akurad aby ruszyc bez ztoczenia sie , nigdy nie odczulem zeby mi jakos on preszkodzil czy za dlugo trzymal.
                                        ...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
                                        mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          A mógłbyś udostępnić swój Auto Scan i mapę adaptacji swojego samochodu?
                                          Pozdrawiam
                                          Marcin

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Enriquez
                                            A mógłbyś udostępnić swój Auto Scan i mapę adaptacji swojego samochodu?
                                            niestety nie mam takiej mozliwosci :cry:
                                            ...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
                                            mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Ciekawe czy da się właczyć komputerem (jak corner lights).

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                napewno trzeba miec czujnik poziomu samochodu
                                                ...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
                                                mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  no przy ksenonach jest chyba jakis czujnk do poziomowania...

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X